آیا طب سوزنی عوارض سرماخوردگی و بدن درد ناشی از آن را تسکین میدهد؟

improve Spinal cord injuries بهبود آسیب نخاعی مغزی طب سوزنی
طب سوزنی روشی اثربخش برای آسیب های مغزی نخاعی
9 مارس, 2022
chamomile properties خواص بابونه
از خواص گیاه بابونه چی میدانید؟
15 مارس, 2022
improve cold flu effects بهبود عوارض سرماخوردگی

عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی یا ویروس کرونا و ویروس آنفولانزا اگرچه در ماه‌های سرد سال شایع هستند، اما در تمام طول سال قابل ابتلااند. علائم معمول این عفونت‌ها عبارتند از سردرد، سرفه، گلودرد، گرفتگی و آبریزش بینی و بدن درد. در حالی که علائم سرماخوردگی می‌تواند برای چند روز احساس بدی در شما ایجاد کند، علائم آنفولانزا می‌تواند شما را برای چند روز تا چند هفته کاملاً بیمار کند.

طب سوزنی قرن‌هاست است که برای کمک به تقویت سیستم ایمنی و دفع بیماری استفاده می‌شود. عملکرد آن در تحریک سیستم ایمنی انواع سرماخوردگی و آنفولانزا را به طور موثر درمان کرده و به بهبودی سریع و بدون عوارض جانبی کمک می‌کند. چندین مطالعه بالینی نشان داده‌اند که طب سوزنی عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی را کاهش می‌دهد و دوره بیماری را کوتاه می‌ کند. طب چینی سرماخوردگی و آنفولانزا را به عنوان تهاجمات بیماریزا در نظر می‌گیرد که به راحتی می‌توان آنها را با استفاده از نقاط درمانی و گیاهان خاص دفع کرد. اگر در مراحل اولیه، به ویژه در چند ساعت اول شروع علائم، تشخیص داده شود، طب سوزنی، داروهای گیاهی و چی‌گونگ می‌تواند در از بین بردن عوامل بیماریزا بسیار موثر باشد. هنگامی که بیماری فراتر از مراحل اولیه پیشرفت کرد، می‌توان از طب چینی به عنوان تسکین علائم و درمان کمکی استفاده کرد. طب سوزنی شناخته شده‌ترین روش طب سنتی چینی است که طی آن سوزن‌های نازک و استریل در نقاط خاص بدن برای تسکین درد یا درمان بیماری کاشته می‌شود. طب سوزنی واکنش‌های خودبه‌خودی را در بدن ایجاد می‌کند و مطالعات علمی اثربخشی آن را برای درمان التهاب، درد، افسردگی و بسیاری از اختلالات دیگر ثابت کرده‌اند.

هدف از طب سوزنی برای سرماخوردگی انجام این کار است: بازیابی و تقویت مکانیسم‌های طبیعی خود ترمیمی بدن شما. وقتی سیستم‌های داخلی ما ضعیف و/یا از تعادل خارج می‌شوند، توانایی ما برای خوددرمانی کاهش می‌یابد و در برابر اثرات بیماری‌زای مهاجمان خارجی مانند ویروس‌ها آسیب‌پذیر می‌شویم. طب سوزنی هموستازی یا تعادل طبیعی بدن را تقویت و بازیابی می‌کند و توانایی آن را برای مبارزه با میکروب‌ها و سایر مهاجمان خارجی تقویت می‌کند. به عبارت دیگر، درمان‌های طب سوزنی قبل از شروع علائم سرماخوردگی و آنفولانزا تضمین می‌کند که سیستم‌های دفاعی طبیعی بدن شما قوی، متعادل و آماده برای کمک به سلامتی شما هستند.

اثرات طب سوزنی در درمان سرماخوردگی:

• تقویت سیستم ایمنی بدن تا سه روز

• برای حداکثر خوددرمانی، هموستاز هورمونی (تعادل) را تحریک کنید

• رفع گرفتگی بینی، فشار سینوسی و سردردهای سینوسی

• از بین بردن ناراحتی ناشی از "گلودرد"

• حذف سریعتر ویروس‌ها و سموم را تسهیل می‌کند

• کاهش خستگی و فرسودگی

• کاهش بدن درد

در اینجا چند توضیح در مورد نحوه عملکرد طب سوزنی برای تسکین بدن درد لازم به ذکر است:

• نقاط کلیدی تحریک شده بوسیله طب سوزنی می‌توانند رهاسازی مواد شیمیایی که به طور طبیعی تسکین دهنده درد هستند را از نخاع، ماهیچه‌ها و مغز را تحریک کنند.

• تحریک سیستم عصبی پس از کاشت سوزن منجربه آزادسازی انتقال‌دهنده‌های عصبی شده و پیام‌هایی را ارسال می‌کنند که مکانیسم‌های روشن/خاموش پایانه‌های عصبی مختلف را تنظیم کرده و احساس بدن درد را تسکین می‌دهند.

• باعث تحریک تکانه‌های الکترومغناطیسی در بدن می‌شود. این تکانه‌ها میتوانند با رفع علت درد، به سرعت بخشیدن به بهبود طبیعی بدن کمک کنند.