گیاهان دارویی مفید برای درمان عفونت مثانه

اثربخشی طب سوزنی برای آلرژی فصلی
7 آوریل, 2023
Bladder infection treatment درمان عفونت مثانه

زعفران، کلاله خشک شده گیاه عفونت دستگاه ادراری (UTI) وضعیتی است که در آن هر قسمت از دستگاه ادراری (مثانه،، حالب و کلیه) با باکتری یا گاهی اوقات با قارچی که از سد دفاعی میزبان فرار میکند و مجاری ادراری را کلونیزه میکند، آلوده میشود. اثر عفونت دستگاه ادراری از یک بیماری خفیف خود محدود شونده تا سپسیس حاد، با میزان مرگ و میر 20-40 درصد است، که با افزایش سن به طور غیر قابل توضیحی افزایش می‌یابد. هر دو زنان و مردان مستعد ابتلا به عفونت مجاری ادراری مانند عفونت مثانه و با نسبت دو برابر زن به مرد در بیماران بالای 70 سال در مقایسه با نسبت 50:1 در جمعیت جوان هستند. این دومین عفونت شایع پس از عفونت‌های دستگاه تنفسی است. روش‌های مختلفی برای درمان و پیشگیری از عفونت مزمن و عودکننده مجاری ادراری بکار گرفته می‌شود از جمله مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، غذاهای طبیعی زیست فعال، استفاده از پروبیوتیک‌ها و رعایت بهداشت شخصی خوب. اما، هنوز با موفقیت مورد توجه قرار نگرفته‌اند. از آنجایی که عفونت مجاری ادراری عموماً توسط باکتری‌ها ایجاد می‌شود، اغلب با آنتی بیوتیک‌ها درمان می‌شوند. اما نوع دارو و طول درمان به نوع باکتری، میزان حساسیت، سابقه، علائم و وضعیت ایمنی بیمار بستگی دارد.

در حالی که آنتی‌بیوتیک‌ها سریع‌ترین و توصیه‌شده‌ترین راه برای درمان عفونت‌های دستگاه ادراری هستند، اما گاهی اوقات مؤثر نیستند. همچنین به دلیل خطرات خاصی که با آن درمان همراه است، مصرف آنتی‌بیوتیک با احتیاط توصیه می‌شود. خوشبختانه، چند درمان سنتی عالی برای عفونت ادراری وجود دارد که می‌توانید برای درمان این بیماری امتحان کنید: نوشیدن آب فراوان، نوشیدن آبمیوه طبیعی زغال اخته، خودداری از نگه داشتن ادرار، مصرف پروبیوتیک‌ها، خوردن سیر، استفاده از ویتامین C در رژیم روزانه و پرهیز از غذاهای محرک مجاری ادراری.

گیاهان داروی مناسب برای درمان عفونت‌ مثانه و مجاری ادراری:

Uva ursi که به نام توت خرس نیز شناخته می‌شود، از قرن‌ها به عنوان یک درمان گیاهی برای عفونت‌های ادراری استفاده می‌شود. این گیاه از یک درختچه کوچک همیشه سبز می‌آید که بومی قاره آمریکا است و امروزه به عنوان یک درمان محبوب برای عفونت مجاری ادراری و مثانه و سنگ کلیه باقی مانده است. از جمله گیاهان دارویی ادرار آور بوده و به بدن در دفع عوامل بیماری زا کمک می‌کند.

یکی دیگر از درمان‌های طب سنتی محبوب برای عفونت مجاری ادراری و مثانه، چای جعفری است. جعفری که احتمالاً به دلیل استفاده از آن به عنوان چاشنی آشپزی شناخته شده است، مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها است و دارای خواص ضد باکتریایی است و از رشد باکتر‌ هایی مانند E. coli که یکی از علل شایع عفونت‌ها هستند، جلوگیری می کند.

توت‌های تیره درخت عرعر اغلب در جین‌سازی استفاده می‌شوند، اما این توت‌های کوچک نیز سابقه طولانی استفاده به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات کلیوی و عفونت‌های ادراری دارند. درخت عرعر نیز یکی از گیاهان دارویی ادرارآور است و بدن ما را تشویق می‌کند تا جریان ادرار را افزایش دهد. این نه تنها به تعادل مایعات ما کمک می‌کند، بلکه از بدن ما در خلاص شدن از شر باکتری‌های ایجاد کننده عفونت نیز حمایت می‌کند.

زغال اخته شاید شناخته شده‌ترین درمان طبیعی برای عفونت ادراری باشد و بسیاری از افراد در صورت تجربه عفونت به آن روی می‌آورند. برخلاف برخی از گیاهان دارویی دیگر، به نظر نمی‌رسد که زغال اخته با از بین بردن باکتری‌ها از عفونت‌های ادراری محافظت کند. در عوض، ترکیبات موجود در این توت‌های قرمز کوچک به جلوگیری از چسبیدن باکتری‌ها به دیواره‌های دستگاه ادراری کمک می‌کند.

میوه درخت آسرولا معمولاً به عنوان گیلاس شناخته می‌شود و علیرغم اینکه واقعاً یکی نیستند، بسیار شبیه به نظر می‌رسد. این میوه بومی قاره آمریکا است و سرشار از مواد مغذی از جمله سطوح بالای ویتامین C است. این میزان بالای ویتامین C است که آسرولا را به ویژه برای افرادی که عفونت ادراری و مثانه مکرر را تجربه می‌کنند مفید می‌کند. ادرار شما را اسیدی‌تر می‌کند، که به نوبه خود کار را برای باکتری‌ها مجرای ادراری مشکل می‌کنند.

یکی دیگر از گیاهان دارویی که معمولاً برای درمان عفونت ادراری استفاده می‌شود گلدن سیل است. این گیاه بومی آمریکای شمالی است و دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که به مبارزه با باکتری‌های عامل عفونت ادراری کمک می‌کند.