درمان وزوز گوش با کمک طب سوزنی

روش درمانی طب سوزنی برای دیسک کمر
4 سپتامبر, 2021
tinnitus treatment with acupuncture درمان وزوز گوش طب سوزنی

وزوز گوش یک بیماری بسیار ناراحت‌کننده است که با شنیدن صدای سوت گوش، یا صدای وزوز در گوش، یا صدای باد در گوش و .... بیان می‌شود. بعضی بیماران صدا را داخل گوش احساس می‌کنند و بعضی از پیچیدن صدا در سر شکایت دارند. به طور کلی صدای گوش در واقع ناشی از فعالیت اضافی (شنیدن صدایی که وجود ندارد) است و دلیل آن کارکرد نادرست مسیر شنوایی از گوش تا قشر مغز می‌باشد.

علت کارکرد نادرست می‌تواند ناشی از اختلالات در ساختار گوش باشد، مثلا پارگی پرده گوش یا آرتروز استخوانچه‌های گوش باعث وزوز هم می‌شوند. گاهی علت آن اختلال در مایع داخل حلزون گوش است و در زمینه بیماری منییر ایجاد می‌شود که وزوز گوش به همراه افت شنوایی و سرگیجه ایجاد می‌گردد.

گاهی به علت اختلال در کارکرد عصب شنوایی نیز می‌تواند باعث وزوز گوش شود. خیلی از موارد ارثی و مواردی که شخص به دلیل نامشخص دچار وزوز گوش است از این دسته هستند. اختلال در مسیر عصب داخل مغز از پایین‌ترین نقاط در بصل النخاع و پل مغزی تا بالاترین مراکز در قشر مغز نیز باعث وزوز گوش می‌شوند. همچنین برخی اختلالات در گردن و اعصاب و عضلات گردنی باعث وزوزگوش می‌شوند.

بعضی از این علل که گفته شد با طب سوزنی قبل رفع هستند. البته نوع روش طب سوزنی که برای هر کدام کاربرد دارد متفاوت است. متخصص طب سوزنی باید ابتدا با بررسی دقیق علت اصلی را تشخیص داده و روش مناسب برای آن علت خاص را انجام دهد. پر واضح است که اگر طب سوزنی به درستی انجام نشود هیچ نتیجه‌ای اتفاق نمی‌افتد.

جلسات طب‌سوزنی می‌تواند به صورت ماهانه یا دو هفته یکبار و یا یک روز در میان تنظیم شود. معمولا بیش از 80% بیماران نتیجه مناسبی می‌گیرند و این نتیجه بعد از سه ماه اتفاق می‌افتد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک دکتر جعفرقلی تماس بگیرید.

آقای دکتر جعفرقلی عضو هیأت علمی مؤسسه جامع طب سوزنی ایران و عضو انجمن علمی طب سوزنی ایران می باشند. ایشان با گذراندن دوره های متعدد و پیشرفته بین المللی در زمینه طب سوزنی، دارای گواهی درمان چاقی از فدراسیون جهانی طب سوزنی در چین، گواهی ایمپلنت آکوپانکچر از آلمان، گواهی پیشرفته اپتوس تردز از آلمان و گواهی پوست و زیبایی از فدراسیون جهانی طب سوزنی هستند که سابقه بسیار موفقی در زمینه طب سوزنی دارند.