anorexia-in-kids-and-teenager بی اشتهایی در کودکان ونوجوانان
طب سنتی برای بی‌اشتهایی در کودکان و نوجوانان چه راهکارهایی دارد؟
27 مه, 2021
obesity treatment درمان چاقی
درمان چاقی
4 جولای, 2021
Treatment of infertility with acupuncture درمان نازایی با طب سوزنی

طبق آمارها 20%جمعیت کشور از ناباروری رنج می برند. طبق تعریف اگر زوجین بعد از یک سال اقدام برای بچه دار شدن موفقیتی بدست نیاورند دچار ناباروری هستند.ناباروری علتهای زیادی دارد. ناباروری آقایان بیشتر به علت واریکوسل ، کمبود تعداد اسپرم، کم تحرکی اسپرم، اختلال اندازه و مورفولوژی اسپرم ایجاد می شود. استرس بالا ، اضافه وزن ، کمبود میل جنسی، دیابت، اعتیاد به سیگار و مواد مخدر، اختلالات نعوظ، انزال زودرس و ... نیز بر ناباروری آقایان تاثیر زیادی دارند.

. همچنین از نظر طب سنتی خشکی مزاج ، سردی مزاج یا گرمی بیش از حد مزاج و رطوبت به علاوه سردی مزاج دستگاه تناسلی می تواند باعث ناباروری شود. از منظر طب سنتی چینی (طب سوزنی) نیز اختلالات کارکرد کلیه، اختلال کارکرد کبد، طحال، قلب گرم کننده تحتانی و چند اختلال دیگر باعث ناباروری هستند.

ناباروری زنان نیز علل متعددی دارد. استرس زیاد، اختلالات هورمونی زنان در مغز ، غده فوق کلیه و تخمدان‌ها از علت‌های اصلی نازایی هستند. ناباروری در خانم‌ها همچنین به علت اختلالات ساختاری رحم و تخمدان‌ها، کیست تخمدان، تنبلی تخمدان، فیبروم رحمی، نازک بودن ضخامت جداره رحم، برخی اختلالات ایمونولوژیک و روماتیسمی، اندرومتریوز، عوارض داروهای ضد بارداری می‌تواند ایجاد شود. دیابت، کمبود میل جنسی، مقاربت دردناک، چاقی، انسداد لوله رحمی، مشکلات ژنتیک و ایدیوپاتیک و ... نیز باعث نازایی در زنان می شود.

متخصص زنان و زایمان برای ناباروری پروتکل‌های مختلفی دارد که چون در حیطه این مقاله نیست به آن نمی پردازیم. اما نکته جالب و مهم این است که تلفیق طب سنتی، طب سوزنی ، ماساژ، روانشناسی و درمان دارویی در کنار کارهای تخصصی زنان و نازایی قدرت درمان را بسیار بالا می‌برد و چندین علت از علل ذکر شده در بالا ، با این روش‌ها قابل درمان مناسب است.

چیزی که مهم است اشراف علمی بر حوزه پزشکی مدرن، طب سوزنی و طب سنتی ایرانی در کنار هم است. این چیزیست که می‌تواند بسیاری از زوجین را از ناراحتی و ناامیدی نجات دهد. ما در کلینیک طب سنتی دکتر جعفرقلی ابتدا با بررسی دقیق پرونده ناباروی زوجین، گرفتن شرح حال دقیق از روابط زوجین، بیماریهای همراه، بررسی های دقیق از نظر طب سنتی چینی و ایرانی ، اختلال ناباروری را از چند زاویه بررسی می کنیم. سپس راه بهتر درمان که طی مقالات علمی به آن اشاره شده و طبق تجربه 11 سال گذشته‌مان در کلینیک طب سنتی دکتر جعفرقلی در حوزه مشکلات ناباروری و زنان به آن رسیده‌ایم را انتخاب می‌کنیم.

روش‌های درمان نازایی با طب سنتی

همانطور که گفته شد درمان شخص به شخص متفاوت است. به مثال‌های زیر توجه کنید:

1- زوجینی که فقط و فقط با تغییر سبک زندگی زناشویی و بدون هیچ مداخله دیگری درمان شده‌اند.

2- خانمی که فقط با استفاده موضعی از داروی گیاهی درمان شده است.

3- زوجینی که به علت مشکل یائسگی زودرس خانم در کنار کم تحرکی اسپرم آقا از درمان نا امید بودند و با ترکیب طب گیاهی و طب سوزنی درمان شدند.

4- خانمی که به علت کمبود ذخیره تخمدان ، کاندید دریافت تخمک اهدایی بود و برای بهبود نتایج آی وی اف مراجعه کردند و بعد از یک ماه درمان خودشان باردار شدند.

5- آقایی که با کمبود تعداد اسپرم مراجعه کردند و بعد از دو ماه مشکل برطرف شد.

6- خانمی که بعد از 5 بار انجام IVF ناموفق برای بهبود نتایج مراجعه کردند و این بار با آمادگی مناسب رحم و تعداد تخمک بیشتر ، دوقلو باردار شدند.

7- خانمی که به علت مشکلات هورمونی و تنبلی تخمدان باردار نمی‌شدند و بعد از 4 ماه نتیجه گرفتند.

8- خانمی که به علل ایدیوپاتیک (ناشناخته) باردار نمی‌شدند و آی وی اف ناموفق داشتند و بعد از شش ماه خوشبختانه باردار شدند.

9- خانمی که به علت وجود اندومتریوز باردار نمی‌شدند و با کمک روش‌های ما و با کوچکتر شدن سایز توده اندومتریوز و البته با کمک آی وی اف باردار شدند.

10- خانمی که به علت جراحی سرطان تخمدان فقط یک تخمدان داشتند و IVF آنها ناموفق بود و البته با ترکیب طب سوزنی و IVF باردار شدند.

همانطور که ملاحظه می کنید بسته به شدت مشکل نوع درمان ما در کلینیک طب سنتی دکتر جعفرقلی متفاوت است و البته جالب است که اغلب مواردی که در بالا معرفی کردیم جزء سخت‌ترین موارد ناباروری در حوزه زنان و زایمان هستند که خوشبختانه درمان شدند و به ما نوید می‌دهند که می‌توانیم با کمک روش‌های ترکیبی مکمل، خوشحالی و آرامش و صدای گریه نوزاد را به خانواده‌ها هدیه کنیم.

توصیه نهایی: عزیزانی که مدت‌هاست درگیر روش‌های مختلف برای درمان نازایی هستید! خانم و آقایی که به علت طول مدت درمان از درمان ناباروری ناامید بودید! خانواده‌ای که برای کمک به دختر و پسرتان به دنبال راه‌های درمانی بی‌عارضه می‌گردید! حتما برای درمان ناباروری چه به طور مستقل ، چه در کنار IVF و سایر روش‌های توصیه شده توسط متخصصین زنان و نازایی از روش‌های ترکیبی طب مکمل نیز استفاده کنید. تجربه 11 ساله ما در کلینیک طب‌سنتی دکتر جعفرقلی می گوید، امکان درمان برای بیش از 70% شما عزیزان وجود دارد.

آقای دکتر جعفرقلی عضو هیأت علمی مؤسسه جامع طب سوزنی ایران و عضو انجمن علمی طب سوزنی ایران می باشند. ایشان با گذراندن دوره های متعدد و پیشرفته بین المللی در زمینه طب سوزنی، دارای گواهی درمان چاقی از فدراسیون جهانی طب سوزنی در چین، گواهی ایمپلنت آکوپانکچر از آلمان، گواهی پیشرفته اپتوس تردز از آلمان و گواهی پوست و زیبایی از فدراسیون جهانی طب سوزنی هستند که سابقه بسیار موفقی در زمینه طب سوزنی دارند.

برای دریافت مشاوره و گرفتن نوبت برای دریافت خدمات طب سوزنی می‌توانید با کلینیک ایشان در ونک با شماره 88655138 یا در زعفرانیه با شماره 22183162 تماس بگیرید. همچنین می‌توانید با شماره تماس 09129226171 جهت هماهنگی برای مراجعه تماس گرفته یا پیام کوتاه بفرستید.